22 maj, 2012

Eurovision Song Contest 2012 - Semifinal 1

Här nedanför hittar ni min topplista över bidragen i den första semifinalen av Eurovision Song Contest. Som vanligt går jag endast efter min egen musiksmak och INTE efter hur jag tror att folket röstar.

1. Ivi Adamou - La La Love (Cypern): Det här är Eurovision för mig. Grymt bra partylåt med stark refräng och bra sång!

2. Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac (Grekland): Jag är väldigt svag för kitschig dancepop som detta. Nu fattas bara en fet clubremix. Heja!

3. Jedward - Waterline (Irland): Sången är som vanligt småfalsk, men jag blir så glad av Jedward. Låten är bra även om den inte kommer up i samma klass som "Lipstick".

4. Mandinga - Zaleilah (Rumänien): Svängigt och dansant med stark sång, men soundet hade gärna fått vara lite mer elektronisk för min del.

5. Gréta Salóme & Jónsi - Never Forget (Island): Charmigt och vackert på något vis, men ingenting som kommer att spelas hemma hos mig. Stark sånginsats dock.

6. Compact Disco - Sound Of Our Hearts (Ungern): Jag gillar låten även om den hade blivit så mycket bättre med ett mer synthigt sound.

7. Buranovskiye Babushki - Party For Everybody (Ryssland): Tanterna sjunger inte speciellt bra och låten är billig, men åh vad gulliga de är! Jag vill bara krama om dem alla. Urgulligt, men ingen vinnare i mina öron.

8. Valentina Monetta - The Social Network Song (San Marino): Jag brukar ju gilla kitschig popmusik men det här var lite för töntigt för min smak. Refrängen sätter sig dock.

9. Pernilla Karlsson - När Jag Blundar (Finland): Sött och charmigt, men lite för segt för min smak.

10. Iris - Would You? (Belgien): Visst, tjejen är väldigt ung men sången sitter inte riktigt. Långtråkig låt.

11. Anmary - Beautiful Song (Lettland): Nej tack. För segt och klämkäckt för mig.

12. Soluna Samay - Should've Known Better (Danmark): Ledsen, Danmark, men vilken otroligt tråkig låt. Bra sångröst dock.

13. Sinplus - Unbreakable (Schweiz): Jobbig sångröst och trist låt.

14. Trackshittaz - Woki Mit Deim Popo (Österrike): Refrängen sätter sig men i övrigt var det här bara jobbigt och fånigt.

15. Izabo - Time (Israel): Jobbigt klämkäckt och sliskigt. Dagiskänsla.

16. Pasha Parfeny - Lăutar (Moldavien): Ännu en klämkäck låt som inte säger mig någonting.

17. Rona Nishliu - Suus (Albanien): Segt, skrikigt och allmänt jobbigt.

18. Rambo Amadeus - Euro Neuro (Montenegro): Det här gillar jag inte alls. Usch, vilket fånigt bidrag!