11 juni, 2012

Titanic på Blu-ray och Blu-ray 3D

Den 19 september släpps äntligen James Camerons mästerverk "Titanic" på Blu-ray! Filmen hade premiär 1997 och i huvudrollerna kunde vi se Kate Winslet och Leonardo DiCaprio. Den nya utgåvan kommer att innehålla tonvis med nytt och gammalt bonusmaterial, samt restaurerad bild- och ljudkvalité.

Jag var tretton år gammal när filmen hade premiär och såg den två gånger på bio. Jag har ju alltid varit intresserad av fartyget Titanic och ingen har lyckats återskapa detta magiska skepp lika bra som James Cameron.

Du kan nu boka "Titanic" hos Discshop och CDON. Det finns även en speciell 3D-utgåva av filmen om man är intresserad. Personligen så har jag aldrig gillat film i 3D så jag håller mig till den vanliga Blu-ray-utgåvan. Det ska bli spännande att se filmen i "high definition"!