02 mars, 2013

Melodifestivalen 2013 - Andra Chansen

Här nedanför hittar ni min topplista över bidragen i andra chansen av Melodifestivalen 2013. Som vanligt går jag endast efter min egen musiksmak och INTE efter hur jag tror att folket röstar.

1. Martin Rolinski - In And Out Of Love: Jag dog precis av en ljuvlig kitschöverdos. Synthar, gaydisco, åttiotal och Modern Talking-vibbar. Det här är förstås min favorit i kväll!

2. Anton Ewald - Begging: Denna låt har spelats på repeat hos mig den senaste veckan och jag är galen i det klubbiga soundet, speciellt de elektoniska tonerna i introt. Sången var lite så där i kväll, men låten är grym!

3. Robin Stjernberg - You: Den här låten bara växer och växer! Själva hooken är de höga tonerna i refrängen som Robin lyckades sätta denna gång! Heja!

4. Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa: Den här låten gör mig fortfarande riktigt glad. Och självklart är dissen av Sverigedemokraterna ett stort plus! Mer kärlek och mångkultur åt folket!

5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye: Precis som sist är sången väldigt stark, men låten är platt och tråkig trubadurpop. Goodbye!

6. Cookies 'N' Beans - Burning Flags: Fredrik Kempe... igen. Suck. Tråkig låt som är på tok för mycket countryschlager för min smak. Och sången var inte speciellt bra i kväll.

7. Eric Gadd - Vi Kommer Aldrig Att Förlora: Ledsen, men jag klarar verkligen inte av denna fåniga låt. Alldeles för klämkäck!

8. Caroline Af Ugglas - Hon Har Inte: Som jag sa sist, Caroline verkar otroligt mysig och sympatisk, men jag klarar inte av hennes sångröst. Och nej, jag gillar inte Janis Joplin heller!

Spana gärna in mina tidigare blogginlägg om Melodifestivalen.