28 april, 2013

En äkta musiknörd

Att jag är en riktig musiknörd är ju ingen hemlighet för er som följer min blogg. Musik är min enda drog och nästan dagligen dimper ner nya skivor till samlingen, från världens alla hörn. Men jag är inte bara nördig när det gäller fysiska skivor utan även digital musik.

Till exempel tycker jag faktiskt att det är riktigt roligt att sortera mitt musikbibliotek i iTunes genom att skanna och lägga in albumomslag, se till att alla låtar är korrekt taggade, skapa egna spellistor och rippa musik i så hög ljudkvalité som möjligt. Det här även hänt att jag börjat sortera vänners musikbibliotek som enligt mig varit alldeles för röriga.

Ja, jag är en riktig perfektionist när det kommer till musik. Är jag ensam eller finns det fler pedantiska musiknördar där ute? Lämna gärna en kommentar. Här nedanför kan ni se en skärmdump från en del av mitt digitala musikbibliotek: