11 oktober, 2013

Eurotix - Synthpop/eurodisco från Gävle/Sandviken

Ledsen att jag inte har bloggat så mycket om min vardag den senaste tiden, men jag och Larry har haft fullt upp med vårt synthpopband Eurotix. Vi släpper debutsingeln "I Plead Insanity" i november, vilket känns så spännande! Och nu jobbar vi för fullt med albumet som kommer under 2014. Det blir väldigt åttiotalsretro!

Förresten, i går publicerade lokaltidningen Mitt Gävle en artikel om Eurotix. Vår allra första intervju tillsammans. Den går att läsa här för den som är intresserad. Vi kommer troligtvis att göra mer press i samband med singelsläppet.

Vi kommer även skicka ut en pressrelease när singeln är släppt med information om var den kan köpas. Vill du få nyhetsbrevet före alla andra? Lämna i så fall din e-postadress genom att kommentera detta blogginlägg eller via mitt kontaktformulär, så lägger vi till dig på listan.



Foto: Alexander Lindström