07 februari, 2015

Melodifestivalen 2015 - Deltävling 1

Här nedanför hittar ni min lista över låtarna i första deltävlingen av Melodifestivalen, samt ett kort omdöme baserat på kvällens framträdande. Som vanligt går jag bara efter min egen smak och INTE efter hur stora vinstchanser en låt har. Vill du läsa mer, spana in min krönika i Gefle Dagblad, och kom ihåg att smaken är som baken!

1. Dolly Style - Hello Hi: Jag tror inte att folk kommer rösta på dem, men jag gillar det här! Dansant kitschpop går hem hos mig. De sticker ut i ett rätt trist startfält.

2. Molly Pettersson Hammar - I'll Be Fine: Grym sångröst och otroligt charmig personlighet. Låten är rätt bra, även om jag hade föredragit ett mer elektroniskt sound. Hoppas att det kommer en remix!

3. Eric Saade - Sting: Jag gillar många av Erics poplåtar, men den här känns som ett albumspår. Helt okej, men ingen vinnarlåt. Sången var lite bättre än på repetitionen men fortfarande inte helt hundra. Dessutom har jag otroligt svårt för saxofon.

4. Behrang Miri Feat. Victor Crone - Det Rår Vi Inte För: Skönt med lite R&B-inslag. Inte lika stark låt som "Jalla Dansa Sawa", men helt okej. Något svajig sång dock.

5. Jessica Andersson - Can't Hurt Me Now: Jag gillar Jessica som sångerska, hon har en väldigt vacker röst. Jag tycker dock att hennes låtar är för trista. Jag saknar "Kalla Nätter"-stuket!

6. Elize Ryd & Rickard Söderberg - One By One: Bra sångröster och jag gillar det elektroniska beatet, men det hela känns lite för mycket musikal för mig. Helt okej dock.

7. Daniel Gildenlöw - Pappa: Fin röst och tänkvärd text, men låten är för seg för min smak. Definitivt ingen vinnare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , .