28 februari, 2015

Melodifestivalen 2015 - Deltävling 4

Här nedanför hittar ni min lista över låtarna i den fjärde deltävlingen av Melodifestivalen, samt ett kort omdöme baserat på kvällens framträdande. Som vanligt går jag bara efter min egen smak och INTE efter hur stora vinstchanser en låt har. Vill du läsa mer, spana in min krönika i Gefle Dagblad, och kom ihåg att smaken är som baken!

1. Midnight Boy - Don't Say No: Som ni säkert räknat ut så är jag helt såld på detta. Lite svajig sång, men underbart åttiotalssound och coolt nummer. Trance Dance möter Dead Or Alive. Tyvärr brukar den här typen av retromusik inte få så många röster, men jag hoppas att jag har fel.

2. Dinah Nah - Make Me (La La La): Inte så originellt kanske, men jag älskar detta. Modern dancepop med ett skönt elektronsikt sound. Mer plast åt folket!

3. Måns Zelmerlöw - Heroes: Så skönt att Måns gör dancepop igen! Riktigt bra låt, inte bäst i kväll, men den växer för varje lyssning.

4. JTR - Building It Up: Skönt med ett pojkband som inte sjunger galet falskt. Jag gillar det här. Det är plastpop som sätter sig snabbt.

5. Caroline Wennergren - Black Swan: Gud, vilken härlig röst. Det här är inte det jag vanligtvis lyssnar på, men hon får mig på fall med rösten.

6. Annika Herlitz - Ett Andetag: Hon sjunger otroligt bra, men även om låten är fin så är den för seg för att gå vidare. Den vore chanslös i Eurovision tyvärr.

7. Hasse Andersson - Guld Och Gröna Skogar: Förlåt, han är väldigt charmig och mysig, men den här typen av musik är bara så fel i mina öron.