04 maj, 2015

TV-spelet Full Throttle fyller tjugo

Wow! Jag kan knappt fatta att TV-spelet "Full Throttle" fyllde tjugo år häromdagen. Jag älskade denna klassiker som barn och tycker fortfarande att det är roligt och nostalgiskt att spela om det.

Miljöerna är coola och karaktärerna lätta att tycka om. Speciellt MC-knutten Ben, dubbad av Roy Conrad, samt min personliga favorit: Maureen "Mo" Corley, dubbad av Kath Soucie.

Jag har så många fina minnen av att spela denna LucasArts-klassiker, ofta ihop med min lillasyster. Spana in videon här nedanför där IGN återbesöker spelet under tjugoårsjubiléet. Jag håller med programledarna, spelet behöver remastras och ges ut på nytt i en specialutgåva.

Please make it happen, Tim Schafer!



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.