07 juli, 2015

Puh i Långviken

Den här gamla smutsiga kepsen tillhörde min morfar, Per-Uno Hellström. Han hade den alltid på sig när vi åkte båt tillsammans på Storsjön utanför Årsunda, där hans och mormors sommarstuga låg. Han kallades för "Puh i Långviken" eftersom det var där stugan låg och jag tror att skylten med det namnet på fortfarande finns kvar ute vid vägen.

Min morfar var en väldigt speciell person, med både bra och dåliga egenskaper. Men han var min morfar och jag älskade honom, och han respekterade mig för den jag var. Han var som en extrapappa för mig då min egen far alltid var så frånvarande.

Morfar, eller "moffa" som vi kallade honom, gick bort den 26 april 2004 och jag saknar honom så. Men i mina drömmar är han alltid vid liv, så för mig känns han fortfarande så levande.

Jag tycker faktiskt att morfar förtjänar en egen bloggetikett.



Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.