26 mars, 2016

Eric Saade - Colors

Eric Saades dansanta popmusik har alltid fallit mig i smaken. Nu är han tillbaka med en ny singel och ny stil. "Colors" heter låten som Eric har skrivit tillsammans med bland andra Gustaf Norén från Mando Diao och Viktor Norén från Sugarplum Fairy.

När artister vill göra "seriös musik" blir jag alltid orolig då det oftast innebär akustisk och kreddig pop. Ett exempel är September vars nya "djupare" musik som Petra Marklund inte tilltalar mig alls. Men i Erics fall är jag positivt överraskad.

För även om "Colors" inte är en upptempolåt så är soundet fortfarande elektroniskt, vilket är viktigt för mig. Låten växer dessutom för varje lyssning. Här nedanför kan du se den coola retrovideon med VHS-känsla.

Vad tycker du om "Colors"? Lämna gärna en kommentar. Låten finns nu på iTunes och Spotify.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , .