14 mars, 2016

Ett år sedan Charlotta lämnade oss

I dag har det ett år sedan Charlotta Cederlöf lämnade oss. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att hon är död och att det redan har gått ett år. Det känns ju som om det var i går. Men även om CC inte längre är bland de levande så känns det ändå som om hon finns med mig på något vis. Jag skriver fortfarande små meddelanden till hennes Twitter i hopp att hon finns någonstans där ute och läser.

När jag nyligen städade mina bokhyllor upptäckte jag det julkort Charlotta skickade till mig julen 2013. Ni kan se det här nedanför. Motivet är hennes eget konstverk, en riddare. Hon hade en förkärlek till "ädla män som slåss med svärd" som hon själv uttryckte det. Just denna riddare är dock kvinnlig, en karaktär ur "Game Of Thrones".

Jag tänker fortfarande ofta på CC och saknar henne mer än hon någonsin kunde ha anat. I dag är en extra tung dag som ni säkert förstår. Jag skulle kunna skriva en hel bok om Charlotta och hennes underbara egenheter, men det känns för tungt.