27 oktober, 2016

The Collection - Nytt kostymdrama på TV

Som ni säkert vet så älskar jag kostymdraman – eller kostymsåpor som jag brukar kalla dem – som "Downton Abbey", "Mr Selfridge" och "Herrskap Och Tjänstefolk". Jag började nyligen följa den fransk-brittiska TV-serien "The Collection" och är redan fast. Där får vi en gång i veckan följa personalen på ett glamouröst modehus i fyrtiotalets Paris.

Min favoritkaraktär hittills är den homosexuella designern Claude, spelad av den charmiga Tom Riley. Serien är skapad av producenterna bakom såpor som "Pretty Little Liars" och "Desperate Housewives" så förvänta er ett förstaklassiskt drama. Jag hoppas verkligen att serien får fler säsonger.

"The Collection" visas just nu på SVT 1, lördagar 21.30. Missa inte det!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , .