25 februari, 2017

Melodifestivalen 2017 - Deltävling 4

Så var den fjärde deltävlingen av Melodifestivalen 2017 över. Wiktoria och Jon Henrik Fjällgren Feat. Aninia gick direkt till final, medan Axel Schylström och Loreen gick till Andra chansen. Jag har valt att fokusera på de bidrag jag tyckte om i stället för att kommentera samtliga låtar. Det är tillräckligt mycket negativitet och bitterhet i mediabranschen som det är. Kom i håg att jag bara går efter min egen musiksmak!

Mina personliga favoriter:

1. Loreen - Statements: Jag älskar ju Loreen och hon bjöd som vanligt på ett vackert nummer med perfekt sång. Låten är kanske inte lika catchy och dansant som hennes tidigare alster, så jag förstår att den inte gick direkt till final, men låten är vacker och helt klart värd en finalplats.

2. Wiktoria - As I Lay Me Down: Äntligen en lite klubbigare låt än den countrydoftande musik Wictoria brukar göra. Jag gillar den mycket. Dessutom är Wictoria en grym livesångerska och har en magisk scennärvaro.

3. Axel Schylström - När Ingen Ser: Ännu en modern dancepoplåt som faller mig i smaken. Axel hade en av de starkaste sångrösterna i kväll. Jag hade dock föredragit en engelsk text.

4. Alice Svensson - Running With Lions: Kul att återse "Idol"-Alice, hon är cool och bjöd på en snygg show. Det här är dock en låt som behöver ett par lyssningar för att växa. Den hade nog tjänat på en klubbigare produktion.

5. Jon Henrik Fjällgren Feat. Aninia - En Värld Full Av Strider (Eatneme Gusnie Jeenh Dåaroeh): Inte alls min typ av musik, men både låten och numret är så mysigt. Ingen vinnarlåt i mina öron, men helt klart värd en finalplats.

De övriga låtarna föll mig tyvärr inte i smaken.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , .