13 februari, 2017

Riverdale - Archie Comics i ny dramaserie

Minns ni serietidningen "Acke", eller "Archie" som den heter i original? Jag fullkomligt älskade den som barn och brukade köpa gamla nummer i ett antikvariat i trakten. Min syster var lika besatt och vi brukade till och med leka att vi var Betty och Veronica. Nu har den amerikanska kanalen The CW gjort en ny, spännande serie baserad på serierna: "Riverdale".

Jag älskar ju att upptäcka nya dramaserier. Till en början var jag lite tveksam till den nya "mörkare" tonen som "Riverdale" har, men redan efter första avsnittet var jag fast. Jag älskar den mystiska handlingen och det är så kul att man förutom huvudpersonerna även fått med flera av de mindre karaktärerna ur serierna, till exempel Josie And The Pussycats, Ethel, Cheryl Blossom, Dilton, Moose och öppet homosexuella Kevin Keller.

De första tre avsnitten finns redan på Netflix och ett nytt kommer att läggas upp varje fredag. Så om du gillar ungdomsserier och såpor som "Pretty Little Liars", "Gossip Girl" och "90210" bör du ge "Riverdale" en chans. Dessutom spelas Archies pappa av ingen mindre än "Beverly Hills, 90210"-stjärnan Luke Perry.

Andra nya, underbara TV-serier jag nyligen börjat följa: "The Crown", "The Halcyon" och "This Is Us". Spana gärna in dem.



Foto: The CW

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , .