11 mars, 2017

Melodifestivalen 2017 - Final

Så var Melodifestivalen över för den här gången och vinnare blev min personliga favorit i kväll, Robin Bengtsson med den skitcoola electropoplåten "I Can't Go On". Helt klart en värdig vinnare. Som vanligt har flera av låtarna vuxit sedan jag hörde dem första gången. Jag har listat kvällens bidrag här nedanför. Ni kan läsa mina omdömen i blogginläggen om de tidigare deltävlingarna.

Jag har valt att fokusera på de bidrag jag tyckte om i stället för att lista samtliga låtar. Det är tillräckligt mycket negativitet och bitterhet i mediabranschen som det är. Kom i håg att jag bara går efter min egen musiksmak.

Mina personliga favoriter:

1. Robin Bengtsson - I Can't Go On

2. Mariette - A Million Years

3. Benjamin Ingrosso - Good Lovin'

4. Wiktoria - As I Lay Me Down

5. Nano - Hold On

6. FO&O - Gotta Thing About You

7. Boris René - Her Kiss

8. Anton Hagman - Kiss You Goodbye

9. Jon Henrik Fjällgren Feat. Aninia - En Värld Full Av Strider (Eatneme Gusnie Jeenh Dåaroeh)

De övriga låtarna föll mig tyvärr inte alls i smaken.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .