07 mars, 2017

Steps - Tears On The Dancefloor

En av mina stora favoritgrupper, brittiska Steps, är äntligen tillbaka med en ny turné och bäst av all: ett nytt studioalbum, för att fira gruppens tjugoårsjubileum. Tänk vad tiden går fort! Nya albumet heter "Tears On The Dancefloor" och utlovas vara fyllt av härlig dancepop. Jag är i extas.

Första singeln heter "Scared Of The Dark" och släpps den 10 mars och albumet innehåller även en cover av låten "Story Of A Heart", skriven av Benny Andersson och Björn Ulvaeus från ABBA. Så till skillnad från vad Aftonbladet och andra tidningar rapporterat är Björn och Benny-låten en cover och inte specialskriven för Steps. Jag tror dock att Steps version kommer bli bättre än originalet.

Andra låtskrivare som medverkar på albumet är bland andra Ina Wroldsen (Calvin Harris, Britney Spears), Steve Mac (Jess Glynne, Little Mix), TMS (Years & Years, Sigma), Carl Ryden (The Saturdays, David Guetta), Fiona Bevan (One Direction, 5 Seconds Of Summer) och Metrophonic (Take That).

Jag har redan bokat CD-utgåvan av albumet. Jag hoppas dock att bonusremixarna på den digitala utgåvan även kommer att säljas separat för oss som föredragit en fysisk utgåva. "Tears On The Dancefloor" går nu att boka på CD, vinyl och som download från Steps officiella butikiTunes samt svindyr import från CDON. Jag kommer att uppdatera inlägget med fler butiker så snart som möjligt.

Låtlista till "Tears On The Dancefloor":

1. Scared Of The Dark
2. You Make Me Whole
3. Story Of A Heart
4. Happy
5. No More Tears On The Dancefloor
6. Firefly
7. Space Between Us
8. Glitter & Gold
9. Neon Blue
10. I Will Love Again
11. Scared Of The Dark (Wideboys In The Shadows Vocal Mix)*
12. Story Of A Heart (7th Heaven Radio Mix)*

Låtar markerade med * är bonusspår på den digitala utgåvan av albumet.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , .