14 maj, 2017

Eurovision Song Contest 2017 - Final

Tiden går fort när man har roligt. Eurovision Song Contest är över för den här gången och vinnare blev Portugals Salvador Sobral med den vackra balladen "Amar Pelos Dois". Även om låten inte riktigt är min stil så gav den och framträdandet mig gåshus, vilket borde vara ett gott betyg. Helt klart en värdig vinnare.

Det var många bra låtar i finalen. Mina stora favoriter i finalen var Israels IMRI med "I Feel Alive", Greklands Demy med "This Is Love", Sveriges Robin Bengtsson med "I Can't Go On" och Frankrikes Alma med den gladpopiga "Requiem". Även Storbritanniens Lucie Jones briljerade med "Never Give Up On You", fast jag föredrar förstås 7th Heaven-remixen.

Men flera låtar har vuxit sedan semifinalerna, till exempel Cyperns Hovig med "Gravity", Belgiens Blanche med "City Lights" och Bulgariens Kristian Kostov med "Beautiful Mess", men även här föredrar jag klubbremixarna över originalet.

Spana gärna in mina inlägg om den första och andra semifinalen för att läsa fler kommentarer om de bidrag jag gillade.