10 mars, 2018

Melodifestivalen 2018 - Final

Så var Melodifestivalen över för den här gången och vinnare blev Benjamin Ingrosso med "Dance You Off". Han var min stora favorit i år så jag är självklart nöjd. Jag har alltid varit svag för killar som sjunger falsett. Men det var framför allt själva låten jag föll för, med det härliga, elektroniska soundet som hade lite influenser från sjuttiotalets funk och disco.

Som vanligt hade flera av låtarna vuxit sedan jag hörde dem första gången. Jag har listat de av kvällens bidrag jag gillade här nedanför. Ni kan läsa mina omdömen i blogginläggen om de tidigare deltävlingarna.

Jag har valt att fokusera på de bidrag jag tyckte om i stället för att lista samtliga låtar. Det är tillräckligt mycket negativitet och bitterhet i mediabranschen som det är. Kom i håg att jag bara går efter min egen musiksmak.

Mina personliga favoriter:

1. Benjamin Ingrosso - Dance You Off

2. Renaida - All The Feels

3. Mariette - For You

4. Jessica Andersson - Party Voice

5. Mendez - Everyday

6. Margaret - In My Cabana

7. LIAMOO - Last Breath

8. Felix Sandman - Every Single Day

9. John Lundvik - My Turn

De övriga låtarna föll mig tyvärr inte alls i smaken.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , .