10 maj, 2018

Eurovision Song Contest 2018 - Semifinal 2

I kväll ägde den andra semifinalen av Eurovision Song Contest 2018 rum och Serbien, Moldavien, Ungern, Ukraina, Sverige, Australien, Norge, Danmark, Slovenien och Nederländerna gick vidare till final. Jag har valt att endast fokusera på de bidrag jag tyckte bäst om i stället för att kommentera samtliga låtar, så här har ni min lista:

1. Jessica Mauboy - We Got Love (Australien): Härlig dancepop som snabbt sätter sig på hjärnan. Och vilken fantastisk sångröst hon har. Jag vill höra mer!

2. Benjamin Ingrosso - Dance You Off (Sverige): Benjamin var ju min favorit från början av Melodifestivalen och jag älskar fortfarande låten. Snyggt nummer dessutom.

3. Christabelle - Taboo (Malta): Stark dancepop som växer för varje lyssning. Snyggt nummer och helt okej sånginsats.

4. Lea Sirk - Hvala, Ne! (Slovenien): Cool låt och framträdande. Dessutom bra sånginsats. Bryggan inför refrängerna är nästan den bästa delen.

5. DoReDoS - My Lucky Day (Moldavien): Jag blir glad av det här. Visst, själva numret är för klämkäckt, men låten får mig på gott humör.

6. Gromee Feat. Lukas Meijer - Light Me Up (Polen): Vilken besvikelse. Låten i sig är väldigt bra, men sånginsatsen lät inget vidare. Jag får hålla mig till studioversionen.

7. Alexander Rybak - This Is How You Write A Song (Norge): Låten är visserligen klämkäck, men samtidigt är den lite charmig, precis som Alexander. Ingen vinnare dock.

8. Mélovin - Under The Ladder (Ukraina): Fartfylld poplåt som tog mig ett par lyssningar att falla för.

9. Sanja Ilić & Balkanika - Nova Deca (Serbien): Jag gillar när man blandar etnopop med dancepop. Låten är ingen vinnare, men rätt trevlig.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , .